רציונאל ותיאור:
חשיפה לתרבות ישראלית תאפשר העלאת הערך העצמי של התלמיד, התלמיד יחווה חווית צפייה חיובית במופעי במה איכותיים בתיאטרון לאומי "הבימה" ובתיאטרון הנחשב "הקאמרי" ובהצגות ייחודיות נוספות.
לתלמידי ביה"ס תינתן הזדמנות לצפות במופעי-תרבות, אשר על פי רוב אינם זמינים עבורם בסביבה הקרובה.
מרכיב תפיסה עיקרי:
תיקון הלב– צמיחה והעצמה של התלמיד. חינוך מוביל ולא מובל.
מרכיבי תפיסה נוספים:
- תיקון עולם: 'לטעת את העולם באדם' – הרחבת עולם התוכן של התלמיד, נטיעת סקרנות וידע חוצי חברות.
- שמיים: הכרת סביבת החיים הרחבה, בה התלמיד גדל ומתפתח, המשפיעה על עיצוב אישיותו, דימויו ועולם ערכיו.
דגשים ב'דרך כפר'
- בחירת הצגה מתאימה לאוכלוסיית התלמידים.
- מחזמר מתאים יותר לחשיפה ראשונית מאחר והוא קליל יותר, משולב בשירים ומאפשר צפייה לאורך זמן.
- תשומת לב בבחירת התלמידים.
- הכנה מראש: למידה על ההצגה – התלמידים יחשפו לנושא ההצגה, תוכן המחזה, ביוגרפיה של היוצר, אורך ההצגה ותמציתה. כמובן שיושם דגש על התנהגות מצופה במופעי תרבות.
- תאום עם התיאטרון – תאריך, שעה, אופן התשלום וביצוע ההזמנה סופית.
- הזמנת הסעה, אישור בטחוני, חוזר הורים ושיבוץ מורים והורים מלווים להצגה.
- צפייה בהצגה.
- משוב בכיתות. ניתן לעודד תלמידים שצפו בהצגה לכתוב ביקורת על ההצגה ולפרסם בלוח המודעות של ביה"ס או במקומון.