המורה שלך זה אני

רציונאל ותיאור:

לוח קיר קבוע בבית הספר באמצעותו יזכו התלמידים והצוות להכיר כל פעם איש צוות אחר, מזוויות שלא באות לביטוי בדרך כלל. זאת במטרה לקרב בין החניכים לצוות, ע”י מתן במה להיכרות מעמיקה יותר מהרגילה בכיתות ויצירת הזדמנות לשיח מגוון. את הלוח מכינים תלמידים על ידי ראיון עם איש הצוות, ועליו מוצגות תמונות שלו מתקופות שונות בחייו.

מרכיב תפיסה עיקרי:

  • ייצוגיי שלמות הורית – מחנך תלת מימד.

מרכיבי תפיסה נוספים:

  • עוגנים בעתיד – סכמה ציפייתית, חשיפה לאפשרויות בשירות צבאי, לימודים וכדומה באמצעות הלוח.
  • קהילה של משמעות

דגשים

  • שיתוף במידע שיגרה את החניכים לשיחה עם איש הצוות על העניין (למשל תמונה שמציגה רק חלק מדבר לא ברור).
  • כחלק מהלוח לתלות תמונות מ: חתונה, ילדות, ינקות, צבא – שעשויות לעורר עניין וסקרנות לשיחה.
  • לשתף בדברים שלא יודעים על איש הצוות – מהעבר, מההווה, מחלומות לעתיד.
  • הזדמנות להכיר אנשי צוות שביום יום החניכים פחות מכירים.
  • הריאיון שחניכים עורכים לאיש צוות הינו הזדמנות לקשר אישי ולפיתוח כישורי חיים.

נספחים:

  • דוגמאות לשאלות אפשריות (מעבר לפרטים על קורות חיים בדגש על שירות צבאי/לאומי ולימודים)
    • דברים שהייתי רוצה להיות,
    • מקומות שהייתי רוצה לבקר,
    • חיית פרא שהייתי רוצה לגדל,
    • אישיות שהייתי רוצה לפגוש,
    • מה משמח אותי,
    • מה מעציב אותי,
    • דבר אחד שאני מצטער/מתחרט עליו…
    • מה המילה שהכי אוהב/ת?
    • מה המילה שהכי לא אוהב/ת?
    • מה מדליק אותך?
    • מה דוחה אותך?
    • מה הקול או הצליל שהכי אוהבים?
    • מה הקול או הצליל שהכי לא אוהבים?
    • באיזה מקצוע הכי רוצה לעסוק?
    • באיזה מקצוע הכי לא רוצה לעסוק?
    • משהו אחד שהייתי רוצה שתלמידים בביה”ס יידעו עלי:
    • משהו אחד שהייתי רוצה שתלמידים בביה”ס לא יידעו עלי:
    • אם יש גן עדן, מה ארצה שאלוהים יגיד לי כשאגיע לשערים שלו?
  • טיפים למחנך
  • אפשר להוסיף מידע על יחידות בהן שירת איש הצוות ו/או מוסדות הלימוד שלמד בהן.
  • הומור מוסיף לעניין.

תיקון עולם

מעשים טובים זה לכל הימים!

ברנקו וייס טבריה

תכנית מעולים בריבוע (מעולים²) בברנקו וייס טבריה 👩🏻‍🔬

מחאה להגברת המודעות ♻️

בנות “מכינה ישראלית” לוקחות את הכדור בידיים 🌏

כפר הנוער הדסה נעורים

אמהות מבשלות

כפר הנוער הדסה נעורים

סופ”ש משפחות

כפר הנוער רמת הדסה

העצמת הילד בעיני ההורה

כפר הנוער ימין אורד

שבת משפחות בכפר

מח"ט ע"ש אבן רושד, טמרה

ביקורי בית למניעת נשירה

אורט בית הערבה

ערב הורים- תלמידים

אורט פסגות מגדל העמק

תקשורת במקום ונדליזם

בית יעקב – תהילה

דלתות מדברות

כפר הנוער נוה עמיאל

טיפול באמצעות שטח

כפר הנוער מנוף

טיולי זריחה

כוכבי המדבר

ממשיכים לעשות טוב ביחד

תיכון עמל TECH IN

הכיתה שלנו

בי"ס אורט מרכז חינוך טכנולוגי עכו

גינון רב דורי

תכנית “ידיים טובות“

אגהוזו שלום - אוקטובר 2012

ביקור בכפר הנוער אגהוזו שלום ברואנדה

נווה הדסה

שיר המסע – חג הסיגד

נוה הדסה

להקת המוסיקה

תיכון אורט טכנולוגי עכו

בשלנים לעתיד

חלוקת תעודות כהזדמנות לדיאלוג והעצמה

שיפוץ גן ציבורי

המשמר האזרחי

חניכים מצלמים – מזוית אחרת

קדמה

החממה האורגנית

קדמה

סיירת סח“י

אלוני יצחק

תכנית גישור

כפר חסידים

סיירת ירוקה

כפר חסידים

בית מדרש חניכים

נוה הדסה

תכנית עוגן

קבוצת אופניים טיפולית

מרחבים נוה עמיאל

תכנית צב“ע

ימין אורד

תכנית “שולחן עורך“

כנס אפריקה-ישראל, 2011

תיקון עולם באפריקה – דר’ חיים פרי

יריד שילוב תרבויות

יום קהילתי

נווה עמיאל

יום כיפור

תלמידי אורט עכו

משלחת ראשונה לפולין

סיירת טיולים

כפר הנוער מרחבים - נוה עמיאל

מעורבות חברתית

עמל טכנולוגי תל אביב

מקימים גינה בבית הספר עמל טכנולוגי

אורט מח"ט בית שאן

מגמת קונדיטוריה

המורה שלך זה אני

מובילי דר"ך כפר

ספסל התירוצים

כפר הנוער נווה הדסה

צעדה סביבתית

אורט בית שאן

אומנות ככלי חינוכי

גונדר, אתיופיה.

שבת בגונדר- יומן מסע

כפר הנוער הדתי, כפר חסידים

שותפות חניכים בחיי הכפר

אלוני יצחק

סדנת התנהלות כלכלית נבונה

אורט בית הערבה

הסיפור שלי השורשים שלי

Previous
Next